nedeľa 1. mája 2016

Orgován

Patrí medzi moje obľúbené a preto sa tak veľmi teším z môjho bieleho, ktorý mi po 4 rokoch v záhradke rozkvitol. Tento fialový som dostala od kamaráta Duška a dám ho do zeme zakoreniť, aby som sa mohla tešiť aj z takejto fialovej nádhery. Po odkvitnutí kvet odstrihnem a drevenú stonku zasadím do zeme. Zakryjem skleneným pohárom a takto nechám až do budúcej neskorej jari.
Minulý rok som bola veľmi netrpezlivá a zakorenený orgován, ktorý vyháňal lístky som odokryla priskoro. Prišli chladné noci a zamrzol. Tentokrát mu nechám dostatok času.
A toto je biely orgován v mojej záhradke.
Dnes je 1. máj lásky čas, tak sa nezabudnite pobozkať pod rozkvitnutou čerešňou a ja mám k tomu pre Vás ešte malý darček a to 20 % zľavu na všetok tovar v mojom e-shope po zadaní zľavového kódu 

maj2016

 

Zľavu si môžete uplatniť pri nákupe dnes a zajtra.

Pekný deň
Andrea


www.revedevivre.sk

www.revedevivre.cz


  


9 komentárov:

  1. Oba šeříky jsou nádherné - tyhle plnokvěté zvlášť.
    Bílý mám na zahradě taky, ale je už přestárlý, nevzhledný, výmladky prorůstají přes plot k sousedovi. Tak si už dva roky říkám, že ho vykopu, ale nemůžu se k tomu odhodlat. Každý květen mě ohromí ta bílá nádhera...
    Ráda bych se zeptala, co je to za keř, který roste za Vaším šeříkem?
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka to je popínavá rastlina zimolez. Kvitne kombináciou bielych a žltých kvetov s omamnou vôňou. je stálozelená. Andrea

      Odstrániť
  2. Seriky jsou nadherne, uz cekam, az i u nas vykvetou,pomalu se to chysta:-). M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Šeříky jsou opravdu nádherné a jak krásně voní! Tak si tu nádheru užívej a krásný 1. máj! Radka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Oooch nadherne zátišie s tým strapcovym obrazom !!! Ja som dostala kyticu orgovánu od muža ktorý prišiel z krčmy ráno o piatej v celku triezvy :D a básnil ako si pešo vykračoval domov a všetko tak krásne voňalo :DDD že mi musel ukradnúť orgován a keď vidím tvoj strapec musí urobiť príspevok o mojom strapci :D pekný deň e.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Andrejko, šeřík je opravdu nádherný! Taky máme bílý, plnokvětý, ještě nekvete... Jen ho bohužel nemůžu mít doma, ta vůně je příliš silná...
    Užívej si ho, pa Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Helenka, funguje je to, ale treba zasadiť viac kúskov. Môže sa stať, že nie všetky sa chytia. Tak aby si mala istotu. Takýmto spôsobom sa dá rozmnožiť viacero drevitých kríkov. Moja mamina takto rozmnožuje šípové ruže a musím povedať veľmi úspešne. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Milá Andrejko,
    zajímalo by mě jak to funguje, když klacík v zemi zakoření a povyroste. To na něm necháte celou dobu sklenici? Neumím si představit jak velká musí být.
    Nemáte prosím foto?
    Ráda bych zasadila krásný šeřík-orgován :)
    Děkuji,
    Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Petra, úplne Ti stačí obyčajný 7 dcl zaváraninový pohár. Keď sa odstrihne zvädnutý kvet zostane cca 20-30 cm stonka, z ktorej zatlačíš polovicu do zeme. Stonka pod pohárom nebude zatiaľ rásť, iba zakoreňovať. Na budúcu jar uvidíš na stonke vyháňať púčiky listov. Až keď si budeš istá, že už nepríde žiadne studené počasie, môže sa stonka odkryť. Ale nie veľmi skoro. Zakorenený orgován bude prvýkrát kvitnúť až o tri roky. Andrea

      Odstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...