utorok 9. januára 2018

Babkin jablkový koláč

V novom roku Vám chcem všetkým zaželať hlavne zdravie, rodinnú pohodu a trošku šťastia k tomu. Niekedy nám ku šťastiu chýba práve sladký koláčik a preto príspevky v novom roku začínam s najlepším jablkovým receptom a tým je babkin jablkový koláč. Väčšina skôr používa názov jablkové pyté, ale názov babkin jablkový koláč je pre mňa plný spomienok. Jablkové koláče akéhokoľvek druhu robím zvyčajne vtedy, keď zostanú jablká nepekného vzhľadu a nikto ich nechce jesť. Tak som dnes všetky jablká do jedného minula. 
Ako pri každom jablkovom koláči, najväčšia práca je očistiť a nastrúhať jablká. Inak je to rychlovka. Koláč má tenučké cesto a množstvo jabĺk je tak akurát. Presne takto to mám rada.
Recept naň určite máte, ale ak by ste chceli prikladám ten svoj.
Ingrediencie:

Cesto:

400 g hladkej múky (ja som použila špaldovú)
250 g masla
1/2 sáčku kypriaceho prášku do pečiva
70 g práškového cukru
2 polievkové lyžice mlieka
2 vajcia

Plnka: 

1 kg jabĺk
1 vanilkový cukor
kryštálový cukor podľa chuti
škorica

Postup:

Všetky suroviny na cesto dám do robota a nechám ho vypracovať cesto. Ak chcete môžete cesto vypracovať klasickým spôsobom na doske. Cesto si rozdelím na dve polovice. Prvú polovicu cesta  vyvaľkám a za pomoci valčeka prenesiem na plech s papierom na pečenie. Ja mám plech o rozmeroch 35 x 38 cm. Na cesto dám postrúhané jablká, posypem vanilkovým cukrom a ak je treba aj kryštálovým cukrom a trochou škorice. Rovnako si vyvaľkáme aj druhú polovicu cesta a opäť za pomoci valčeka prenesiem na jablká. Cesto popichám vidličkou a dám piecť do rozohriatej rúry na 200 °C cca 25-30 minút. 
Po vychladnutí koláč posypem práškovým cukrom.
Pekný večer
Andrea

www.revedevivre.sk

www.revedevivre.cz


23 komentárov:

  1. Andrejka,zrovna tu také mám nějaká taková jablíčka takže o víkendu bude koláček podle tebe:-) Vše Nej v roce 2018!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ilonka i Tebe všetko dobré do nového roka a krásne mlsanie prajem. Andrea

      Odstrániť
  2. Mňam to se mi sbíhají sliny - miluji takové koláče ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypada skvele, moje mamka taky neco podobneho dela. Preji Ti, Andrejko, take dobry rok 2018, plny zdravi, lasky, stetsi, pohody. At se dari. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka toto je koláč veľmi obľúbený, podobný je i mrežovníkový koláč, ale tam cesto nie je tak jemné, robí sa väčšinou s lekvárom ale i s jablkami. Prajem Ti všetko dobré v novom roku. Andrea

      Odstrániť
  4. Tento koláčik zvykla piecť mamička, všetci sme ho obľubovali. Určite ho v najbližšej dobe upečiem, veď mám tiež plno jabĺk, čo už nikto nechce. Včera skončili ako smootie....
    Všetko dobré v novom roku, hlavne veľa zdravíčka :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Monika i tebe prajem všetko dobré v novom roku. Andrea

      Odstrániť
  5. Milá paní Andrejko,já jsem pekla stejný koláč dnes, a pochutnáváme si na něm s čajem...jdu na váš blog a co nevidím, vy ho máte i nafocený a krásně prezentovaný..
    dobrůtka...
    Jiřina z N.
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyzerá úžasne a klasika nebude mať nikdy konkurenciu :-) Prajem všetko najlepšie v novom roku, milá Andrejka, nech sa ti darí!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Právě upečeno. Je výborný. Jablíčka jsem nakrájela nadrobno a dala polovinu celozrnné špaldové mouky a paráda. Díky moc za super recept. 😉

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niet začo Kamilka. Som rad, že chutil. S jablkami sa snáď nedá nič pokaziť. Pekný deň. Andrea

      Odstrániť
  8. Stále hľadám ten pravý recept na jablkový koláč... určite vyskúšam ten tvoj, lebo vyzerá fantasticky ♥ Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Klasicky kolačik robim ho presne tak ,ale už davno nebol dobry typ jablčka pomali končia, ale este jes vďaka urpbim.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...