streda 6. januára 2016

Ovocný koláč od Nigelly Lawson

Ponúkam Vám prvý recept v tomto roku a je od mojej obľúbenej Nigelly Lawson. Jej programy o varení si vždy rada pozriem. Varí s noblesou, ktorá je pre ňu tak typická. Nemala som pri sebe papier na presné zaznamenanie receptu, ale bol veľmi jednoduchý. Už som ho piekla s tromi verziami ovocia a vždy som zožala veľký úspech. Pôvodný recept je z mrazených brusníc. Tie som k dispozícii nemala, ale výborný bol z čučoriedok, višní a dnes sa piekol s malinami.
Ingrediencie:

175 g hladkej múky
175 g kryštálového cukru
1 prášok do pečiva
175 g masla
2 vajcia
mrazené ovocie

Postup:

V hrnci si roztopíme 50 g masla a pridáme zmrazené ovocie s trochou cukru podľa kyselosti použitého ovocia. Chvíľku povaríme tak, aby sme ho úplne nerozvarili. 
V miske si zmiešame sypké suroviny múku, cukor a prášok do pečiva. V ďalšom hrnčeku si roztopíme 125 g masla a necháme mierne vychladnúť. S trochou roztopeného masla si vymastíme tortovú formu. V druhej miske si s vidličkou rozšľaháme vajcia a keď je roztopené maslo mierne vychladnuté, zmiešame ho s vajcami. Vajcia s maslom pridáme k sypkým surovinám a vareškou spojíme. Polovicu vzniknutého cesta rozotrieme do vymastenej tortovej formy. Na cesto dáme povarené ovocie a navrch druhú polovicu cesta. Na ovocie sa cesto už nedá rozotierať, tak ho jednoducho nakôpkujeme po celej ploche tortovej formy (ako je dolu na obrázku). 
Na záver posypeme mandľovými lupienkami a pečieme pri 180  °C približne 20-25 minút.

Prajem Vám príjemné pečenie.


Pekný večer
Andrea






www.revedevivre.sk

www.revedevivre.cz

42 komentárov:

  1. Andrejko koláč vypadá náramně, určitě ho zkusím...krásné fotky máš jako vždycky. Dita

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vypada opravdu uzasne, rada vyzkousim. No hned bych si dala:-). M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrejko ..Nigella Lawson je také oblíbenkyně.Receptík si dovoluji zkopírovat a určitě někdy zkusím.Vypadá velmi chutně a lákavě.Pěkný den..Anna♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miluji recepty Nigelly.
    Jsou skvělé, Pa M.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ach a ja som si dala záväzok, že najbližší mesiac nepečiem :-D ale tento by bola škoda nevyskúšať, vyzerá výborne :-) Pá D.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Milá Andrejka, koláč vypadá fantasticky♥ Přeji Ti nádherný nový rok♥ ať se daří všem Tvým úžasným počinům*** obchůdku i tvoření a vůbec celé Tvé rodině. S ♥S.
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejko, až se mi sbíhají sliny, koláč vypadá a určitě chutná výborně! Lákavě nafoceno... Přeji hezký den, pa Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Andrejko, vypadá skvěle a je jednoduchý, mrazák mám plný ovoce... Jdu do něj!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jednoduchý recept, také mám rada, maliny voňajú až ku mne, koláč vyzerá famózne. Určite vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ...u nás sa ešte dojedajú koláče od sviatkov, ale recept odkladám je jednoduchý a hlavne rýchly. Andrejka, nová kombinácia farieb v tvojej obývačke sa mi páči, vyzerá to elegantne.
    Jana
    PS: Všetko dobré v Novom roku.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Andrejko....koláč voní až sem:-),díky za sdílení....o víkendu vyzkouším
    Hezké dny,Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ingrediencie mám, takže dnes idem na to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj Adka ja sa do neho idem pustit dnes :) Vyzera vyborne dakujem, za recept. Maliny sa uz trasu v mraznicke :) Mira...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Vypadá úžasne, ale u nás sa ešte dojedajú vianočné oblátky, trubičky a mandlové sucháriky ... myslím však, že v blízkej dobe vyskúšam.

    Silvia

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Koláčik som včera spravila a môžem povedať, že sa zaradil medzi mojich favoritov... výborný a hlavne, čo ja oceňujem, je pri ňom super krátka príprava :) ďakujem za tip ;)

    Majka

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Musím vyskúšať aj ja, lebo vyzerá veľmi chutne.
    Mrazené ovocie si pripravujete sama počas sezóny z plodov záhrady, alebo kupujete v obchodoch?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Slávka, mrazené čučoriedky som kupovala a maliny, višne a černice sú z vlastnej úrody. To, čo nestíhame zjesť, tak zamrazím. Andrea

      Odstrániť
  17. Vyskúšala som ho cez víkend.Trošku som aj experimentovala, použila som celozrnnú múku a na vrch som dala kúsky marcipánu. Je veľmi chutný.Ďakujem za tip :-) Dagmar


    OdpovedaťOdstrániť
  18. Koláč jsem pekla včera s borůvkama a je naprosto luxusní. určitě bude patřit mezi oblíbené. děkuji Majka

    OdpovedaťOdstrániť
  19. No neviem...buď je chýba v recepte,alebo Nigela nevie piecť...strašne maslový,nedrží po kope ,tak ako na obrázku

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. No strašný recept... Celý koláč išiel do koša tak ako bol. Nikdy som takýto mastný koláč ešte nejedla. Toľko masla... Pane bože... No čistá katastrofa... A vôbec nechápem prečo chválite nieco v komentároch, kým to ešte ani nevyskusate.nikdy viac nič neupeciem z tohto blogu🙄

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...