štvrtok 30. augusta 2012

Mandľovník

Je pár receptov na koláčiky, kde idú okrem celých vajec aj samotné žĺtka. Čo s bielkami? Určite mi dáte za pravdu, že vyhodiť ich by bola veľká škoda. Ja ich dávam do mrazničky a keď sa mi nazbiera šesť bielkov spravím si mandľové sucháriky. Ak tento recept nepoznáte, rada sa s Vami podelím.

Mandľovník

Ingrediencie:

6 bielkov
210 g práškového cukru
210 g hladkej múky
2 balíky mandlí (ja dávam 1/2 mandlí a 1/2 vlašských orechov)

Postup:

Zo 6 bielkov vyšľaháme tuhý sneh. Pridáme práškový cukor. Pomaly pridávame hladkú múku, celé mandle a orechy. Cesto vylejeme do vymastenej a hrubou múkou vysypanej formy (srnčí chrbát) a dáme piecť do studenej rúry nastavenej na 150 stupňov celzia. Pečieme asi 60 minút do ružova. Po upečení vyklopíme a zabalíme do utierky a necháme stáť 1/2 - 1 deň. Pokrájame na tenké pásiky cca 2 mm a sušíme na plechu v rúre pri 50 stupňoch celzia.


Sú výborné len tak samotné na chrumkanie alebo ako príloha k iným dobrotám ako je napríklad vanilková zmrzlina s horúcimi malinami.


Pekný deň
Andrea

13 komentárov:

  1. jeses jeses atak jamky a tady nemam nic to neni fair mam hlad hahaha dik za recept pa Karin

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Recept nepoznám, dobre vedieť a ten prierez vyzerá umelecky :)
    Zmrzka mňam, J.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrej dnes se mi úplně sbíhají sliny-já jdu hledat recept,kde se používají žloutky,protože bílky jdu spotřebovat dle tvého receptíku :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejka...to vypadá opravdu luxusně. Určitě recept vyzkouším, protože někdy se mi bílků nastřádá hodně. Měj se moc krásně, mj. udělala jsi nádherné záběry. Pa pa Martina ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Andrejko, musím ti napsat, že tvůj nápad, jak zužitkovat bílky se mi líbil už od začátku (já dělám většinou pavlovu), ale závěrečná prezentace - to je tedy něco!
    Hezké odpoledne, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  6. toto znám jako vánoční cukroví a vždycky mi "u cizích" moc chutnalo, takže mám velkou radost že už taky vím jak na něj! pěkný den Marťa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. to vyzerá naozaj luxusne, hmm a tá zmrzlinka s malinami... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Andrejka, každý deň nová dobrota. Dnešná vyzerá skvelo.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jáj , to by som si dala ! Ja som na takéto sladké vecičky :)
    Vždy sa teším na nový príspevok ...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejko, to vypadá skvěle a určitě je to velká dobrota. Vyzkouším!
    Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Andrejko,dobrůtka vypadá hodně lákavě.Ukládám a vyzkouším:-).Krásný víkend.-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Andrejka, mandlovík je u nás vianočné cukrlátko... až si mi pripomenula ako málo času už je do Vianoc ...

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Andrejka, presne tento kolac - keksik robievam aj ja :) je vynikajuci...Nellie

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...