nedeľa 27. apríla 2014

Krémeše

Vraj ich zbožňoval pápež Ján Pavol II. a na posedenie ich zjedol až sedem. Ani sa tomu nečudujem, pretože tento dezert je výborná klasika a snáď nepoznám nikoho, kto by ich nemal rád. Len moja kamarátka Evka, ktorá nemá rada šľahačku. 
Recept je veľmi jednoduchý a mám ho od mojej sestry Janky. 
Každá z Vás ho určite má, a ak nie tu je aj s postupom.
Ingrediencie:

1 lístkové cesto
6 dcl vody
20 dkg kryštálový cukor
3 dcl vody
3,5 balíčka Zlatý klas
6 bielkov
15 dkg kryštálový cukor
2 šľahačky

Postup:

Lístkové cesto si rozdelíme na dve časti a vyvaľkáme dva pláty, ktoré na plechu popicháme vidličkou a upečieme v rúre cca 10 min na 200 °C
Na krém si dáme variť 6 dcl vody s 20 dkg kryštálového cukru a medzitým si vyšľaháme 6 bielkov s 15 dkg kryštálového cukru. Keď voda s cukrom zovrie pridáme Zlatý klas rozmiešaný v 3 dcl vody a uvaríme puding. Horúci puding hneď zľahka primiešame do vyšľahaných bielkov a rozotrieme na upečený plát lístkového cesta. Na úplne vychladnutý krém natrieme šľahačky, ktoré sme si vyšľahali do tuha s trochou práškového cukru. Druhý upečený plát lístkového cesta si vopred na plechu nakrájame na kocky a uložíme ich po jednom na vrch hotového krémeša. Podľa kociek krémeš ľahko nakrájame a môžme podávať.

Prajem Vám peknú nedeľu.
Andrea

 

12 komentárov:

  1. Jááj ja ich nemám rada od malička ,na mňa veľa krému a málo cesta no ,ale vyzerajú božsky ! A ešte niečo, u mňa v príspevku Perinový dotazník máš odkaz ;D pa E

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Výborný zákusek, znám ho od tatínka, který byl na Slovensku na vojně. Komu by nechutnal. Ten Váš vypadá úžasně. Dobrou chuť. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerajú lákavo, tiež sa chystám práve niečo sladké spraviť a dcére som slúbila kremeše...len mám problém s krájaním..tak nech chutí. Maca.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aďka, tak ten krémeš by som si dala a určite podľa tvojho receptu vyskúšam :) Tento víkend som tiež piekla ale trošku zložitejší koláčik čokoládovo kokosový. Ale keďže ja musím mať koláčik skoro každý víkend napečený tak možno budúci budú krémeše aj u nás :) Peknú nedeľu prajem...Nellie

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krémeše obľubujem ... aj veterníky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tiež ich nemám moc v láske .. sú iné dobré maškrty pre môj jazýček .. ale na pohľad si ich vždy vychutnám :)
    pekný týždeň.. Vicky

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Je to božská chuť, nedivím se svatému otci...
    Krásné fotky Andrejko!
    Zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Vypadá úžasně. Já kremeše miluju, vždycky když se vracím od babičky ze Slovenska, vezu si jich krabici. Recept určitě vyzkouším a už teď se těším. Andy

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Andrejko, tvoje kremeše jsou božské ... Vždy vzpomínám na tetu Bětku ze Slovenska, která je moc ráda pekla. Mňam, děláš mi velké chutě! Krásné jarní dny, pa Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  10. JJ, je nejlepší! Tak jednoduché a tak dobré mňamky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Andrejka, fajnotka nad fajnotky, manžel by sa v nich kúpal. JúúúúúúúúúúJJJJJJ...prenádherné záclonky!!!!!
    Pá Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Prosim,co je Zlatý klas?Děkuji.Zdena

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...