štvrtok 15. januára 2015

Langoše do chladničky

Dočítala som sa, že langoš alebo podplamenník je pôvodom maďarská smažená placka z kysnutého cesta. Slovo langoš pochádza z maďarského výrazu láng, slovensky plameň, podľa pôvodného spôsobu prípravy, ktorým bolo opekanie placiek v blízkosti plameňov. Hlavnou surovinou na prípravu langošov bolo chlebové cesto. Langoš bol podávaný na raňajky počas dní, keď sa na gazdovstvách piekol chlieb. Toľko k pôvodu langoša.
Langoš nie je pre Vás žiadna novinka. Na inernete je množstvo receptov a každý z nás má ten svoj overený. Ja robievam cesto, ktoré po vykysnutí dám prikryté fóliou do chladničky, kde vydrží 5 dní. 
A podľa toho, kto má kedy chuť na čerstvý smažený langoš z cesta odoberiem.
Ingrediencie:

1 kg hladkej múky
2 kávové lyžičky soli
1 kyslá smotana
2 celé vajcia
1/2 litra mlieka
1 kávová lyžička kryštálového cukru
1 kocka droždia

Postup:

Z droždia, cukru a trochy mlieka si spravíme klasický kvások. Do misy preosejeme múku, pridáme soľ, vajcia, kyslú smotanu a premiešame. Pridáme kvások a postupným pridávaním vlažného mlieka vypracujeme hladké cesto. Cesto prikryjeme utierkou a necháme 1 hodinu kysnúť. 
Po vykysnutí cesto v miske prikryjeme fóliou a dáme do chladničky, kde vydrží 5 dní. 
Na langoš si odoberieme cesto, ktoré vyťahujeme do tvaru langoša na olejom potretej podložke. Pečieme na panvici s olejom.

Prajem Vám dobrú chuť a pekný deň
Andrea

16 komentárov:

  1. Můj muž langoše miluje! Co říkáte na českou variantu s kečupem? To by se Maďaři asi chytali za hlavu, co?:) Dává se na ně něco smetanového? Lucka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U nás ich má každý rád inak. Ja s cesnakom a so syrom, dcéra si na ne pridá kečup a manžel kyslú smotanu. Ako sa hovorí koľko ľudí, toľko chutí. Andrea

      Odstrániť
  2. Vypadá krásně! Pravé poplamenice z chlebového těsta, které zmiňuješ, jsem ochutnala v Babiččině údolí v Ratibořicích, prý se jimi zkoušela správně vyhřátá pec pro pečení chleba. Moc zdravím! Svatava

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já mám nejraději se smetanou,sýrem a šunkou ;-) Mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejko, moc děkuji za recept. Miluji je, ale vždycky je vidím tak strašně mastné, ty tvoje vypadá moc dobře. A potíráš je slanou vodou s česnekem jako jsem to viděla v Maďarsku?
    Hezký večer přeji, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Helenka, ja neviem či to robím dobre, ale dám si do misky trochu oleja, prelisujem hodne cesnaku a touto zmesou ich potriem.

      Odstrániť
    2. Děkuji, určitě vyzkouším! Dobře nebo ne, hlavně když vám chutná!
      Hezký den Andrejko, Helena

      Odstrániť
  5. Andrejko, ty mi ale děláš chutě .... hned o víkendu se do nich pustím .... kluci budou nadšení .... děkuji za recept .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejko..dělám podobné,ale bez vajec a cukru.Kynout je dávám rovnou do ledničky.Při smažení vykrajuji namočenou polévkovou lžící ve vodě a také mokrými prsty roztahuji do tvaru placičky a dám smažit.Potírají
    se česnekovou směsí(česnek nastrouhat a zředit vodou s majolkou)..pokapat kečupem a posypat sýrem.
    Dělám je často a právě jsi mi udělala fotečkou opět na ně chuť.
    Pěkný večer.Anna.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neroooob ja po vianociach chudneeem slinky mi tecu a fotky maju zase skvele svetlo!cau e.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Erika, včera nebolo moc svetla a statív som musela reklamovať, a nový objednaný ma už čaká na predajni. Takže som fotkám trošku svetla musela pridať. Andrea

      Odstrániť
  8. Tento recept, kde sa do cesta dáva aj smotana, som dostala od kolegyne asi pred dvadsiatimi rokmi. Len je škoda, že langoše robievam veľmi zriedka, no po tomto pripomenutí ich asi čo najskôr urobím.
    Čo sa týka slovenských podplamenníkov, tak tie sa nevyprážajú na masti alebo oleji, ale sa pečú na plechu a dáva sa na ne nejaká plnka. Priznám sa, že som ich nikdy nerobila a ani nejedla, ale keďže ich zvyknú predávať na rôznych jarmočných akciách, videla som, ako vyzerajú a aj ako sa robia. Mám niekde v archíve aj moje vlastné fotky, ale rýchlejšie som ich našla na internete - http://www.elro.sk/images/XXI/117.htm

    OdpovedaťOdstrániť
  9. mňaam, hned bych si dala!
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejko, langoše miluje celá naše rodinka. Poprvé jsem je jedla, o, už je to hodně dlouho, jako malá holka na dovolené na Slovensku. Asi je doma zase připravím, stroprocentně tím doma udělám radost. A možná vyzkouším i Tvůj recept. Měj se krásně ! Radka

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Affordable Loan Offer ( PergoCF@cheerful.com )
    Do You Need A Business Loan,Or A Personal Loan,At 1.0% If Yes? Name,Amount,Country,Loan Durations,Phone Mobile, Interested Applicants Should Contact Us Via Email: PergoCF@cheerful.com ,( PergoCF@qualityservice.com ), PergoCF@gmail.com
    Affordable Loan Offer ( PergoCF@cheerful.com )
    Kindly write us back with the loan information;
    *** Complete Name:
    *** Loan amount needed:
    *** Loan Duration:
    *** Purpose of loan:
    *** City / Country:
    *** Telephone:
    *** Name of the Site:
    Interested Applicants Should Contact Us Via Email: PergoCF@cheerful.com ,( PergoCF@qualityservice.com ), PergoCF@gmail.com
    Yours Sincerely,
    Mrs. Ceren Kelly
    Interested Applicants Should Contact Us Via Email: PergoCF@cheerful.com ,( PergoCF@qualityservice.com ), PergoCF@gmail.com
    We look forward to hear from you ASAP.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...