streda 15. mája 2013

Olivovník

Už minulý rok, keď som si kúpila dva veľké kvetináče od firmy LaCultura vedela som, že v nich chcem mať zasadené dva stromčekové olivovníky. Tento rok sa mi ich podarilo zohnať a už trónia na terase. Zatiaľ sú to takí dvaja rozcuchaní tínedžeri.
 
V prútenom kvetináči som zasadila k bielemu ťahavému muškátu novinku. Je to letnička, ktorá sa krásne husto rozrastie (aspoň dúfam) a drobné biele kvietky na tmavozelenom pozadí listov budú ako biela krajka. Rastlinka, ktorú mám doma, je ešte len malá sadenička. Tak uvidíme ako sa jej bude dariť.
A na záver bylinkové duo. Spolu prežili dlhú zimu a krásne si v susedstve nažívajú medovka a pažítka.
Kamarát Roman mi daroval starý kredenc po svojej milovanej babičke, takže som ho s láskou a úctou začala pomaličky renovovať. Na iné tvorenie mi čas nezostáva, preto Vám i tak ďakujem za Vašu priazeň a komentáre, ktoré mi tu zanechávate. 
Pekný deň
Andrea

16 komentárov:

  1. Po olivovníku moc touží můj manžel.Chystáme se přivést si ho z Chorvatska.Andrejko obdivuji krásný květináč a umíš skvěle fotografovat!
    Hezký den.Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Olivovníky mi pripomínajú nezabudnuteľnú cestu po Španielsku, keď sme cestou od Madridu až po Gibraltár míňali nedozierne polia s olivovníkmi a uprostred jedného sme aj bývali - v krásnom malom hotelíku plnom voňavých byliniek a krásnych kvetov ... odvtedy milujem olivové motívy na všetkom ... kvetináč je krásny a ten stromček sa v ňom skvelo vyníma ... želám Ti, aby sa v ňom dobre zabýval a hlavne prezimoval!!!

    S.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Andrejko,olivovník je super...já se konečně dočkala taky své vysněné kytičky-svícníku...těším se na fotky kredence a držím ti pěstičky aby se ti povedl krásně zrenovovat...měj se krásně papa K.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejka,olivovnik byl i muj sen a i me se letos splnil a uz sidli v proutenem kvetniku venku u zadveri.Prekrasne se mu na slunicku dari,jen musim myslet na vydatnou zalivku a doufam,ze ho spravne umistim na zazimovani.Pokud ty uz vis kde u tebe precka mrazive mesice,dej tip,nejlepsi jsou skleniky,ale ten zatim nemame,tak uvidim.Tve kvetinace jsou k olivovnkum uzasne ajsem moooc zvedava a novy kredenc,ostatne,me vubec neva,ze nefotis tvoreni,ja se zrovna tak kocham tvymi novymi kytickami ci ulovky jako dekorace a darecky.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahojky, olivovník si vždycky koupím na jaře s nadějí, že dokáže někde u nás doma i zdárně přezimovat, ale nikdy (už 3x) ne nepovedlo, což mě velice mrzí, ale touha mít olivovník pořád žije ... a tak ho mám letos zase čerstvě koupeného a zase doufám ... Ať se mu daří u vás i v zimě ... Margit

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Andrejko, taky mam doma dva olivovniky, ale chybi mi ty nadherne kvetinace! Jsou opravdu vystavni. Preji ti at se kytickam u vas dari, Katerina

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Andrejko,paráda. Olivovník si taky přeji. Květináče krásné a vkusné..A jak se jmenuje ta droboučká letnička??? Ta je půvabná:-)) Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Andrejko olivovník je nádherný a držím palčeky aby prežil hlavne zimu. Mne sa to nepodarilo a skúšala som to už trikrát...a už nepokúšam nemá to cenu :-(( Na kredenc sa veľmi teším, som zvedavá ako ďas :-)) Prajem veľa trpezlivosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Andrejko krása a ty květináče jsou teda parádní!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tiež sa mi páčia tie kvetináče, olivovník mu pristane a taisto držím palce, aby sa ti krásne rozrastal. Starý kredenc mám aj ja, ale zatiaľ som sa nedostala k jeho renovácii:)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Olivovníky som vždy obdivovala na zahraničných blogoch a sú to veľmi zaujímavé a dekoratívne rastlinky. S mojimi chabými pestovateľskými vedomosťami som radšej ani nepomyslela, že by som ich kúpila. Budem ti držať palce s pestovaním, nech sa im u Vás darí.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Andrejko, přeji ti hodně zahradnických úspěchů. Olivovník jsem kdysi měla, ale nepřežil...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Andrejka, olivovník je krásny. Dobre sa o stromčeky staraj a určite o pár rokov z nich budeš zbierať úrodu. Som zvedavá na nový kredenc.
    Pa Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  14. To mě nenapadlo, u nás a olivovník ..... květináč má ovšem nádherný:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Výber kvetináčov je vhodný k olivovníkom, ktoré sú teraz v kurze. Teším sa na zrenovovaný kredenc, ten prvý je super.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Kvetináče sú ako stvorené do záhrady a na kredenc sa teším už teraz, J.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...