streda 6. mája 2015

Pesto z medvedieho cesnaku

Doteraz som robila pesto len z petržlenovej vňate. Dva týždne dozadu manžel priniesol trochu medvedieho cesnaku a tak som to vyskúšala. Receptov je na internete neúrekom, aj mnohé z Vás ho robili. 
Všetky sú si veľmi podobné. 


Ingrediencie:

2-3 hrste medvedieho cesnaku
1 hrsť vlašských orechov
100 ml olivového oleja ( podľa chuti a hustoty) 
morská soľ
1 hrsť strúhaného parmezánu

Postup:

Vlašské orechy si v robote nasekáme a pridáme ostatné suroviny a všetko spolu zmixujeme. Množstvá v recepte netreba až tak striktne dodržiavať a ak sa nám zdá niektorej ingrediencie málo, tak ju pridáme. Nemôžeme tým nič pokaziť. Rozmixované pesto dáme do umytých a suchých pohárikov, vrch zalejeme trochou olivového oleja, uzavrieme a takto môžeme uchovať v chladničke aj po dobu dvoch týždňov. U nás však nikdy dlho nevydrží.
Máme ho radi iba my s dcérou a používame ho do omáčok na cestoviny, len tak na špagety a posypať parmezánom, výborný je na hrianky alebo zapečený na plátiku lososa.
Pekný deň
Andrea

12 komentárov:

  1. Vyzera skvelo a chutne, urcite vyskusam. Monika

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Andrea som sa zasmiala ako mi cvaklo ked som citala a rozmyslala preco mam cesnak krajat v práci (robote) milisekunda kym som pochopila..a tvoje fotky jaaaaj ...receptov plno ale tvoje foto top!cau e.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaj orechy nie cesnak .. 😁

      Odstrániť
    2. Musím sa zasmiať :) ... moje milisekundové chápanie bolo totožné s Erikou :)

      Odstrániť
    3. Erika, práve som sa s manželom pekne zasmiala. Áno máte pravdu, keď to teraz čítam, znie to divne. Andrea

      Odstrániť
  3. Ahoj Andrejko,
    já jsem ho letos poprvé dostala do ruky. Hned jsem ho zapracovala do bylinkového másla, udělala jsem polévku a trošku mi zbylo ještě do těstovin...musím uznat, že jedno bylo lepší než druhé. Na pesto určitě také někdy přijde řada.
    Měj se hezky a hezký večer, Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Andrejko, dnes jsem pesto dostala, k večeři byly špagety s krémovou omáčkou a pestem, opražené vlašské ořechy a parmazán a bylo to úžasné!
    Krásné fotky!
    Pěkný večer přeji, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veru, je to dobrota a stačí k tomu hrianka. J.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anrejko, také se na něj chystám, snad zítra zbyde chvilka času. Mooooc se mi líbí tvoje krásně skleničky na pesto. Odkud? Ty by se mi moc líbily.
    Díky! iveta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tieto malé poháriky sú z KIK. Stáli pár centov a na tento účel majú tú správnu veľkosť. Andrea

      Odstrániť
  7. Aj my máme v chladničke ...

    Silvia

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Andrejka,
    také jsme ho letos dělala poprvé z česneku a mám ho hodně výrazné, ale ke grilovanému masu bude ideální.
    Krásný prodloužený víkend!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem Vám za návštevu blogu a za Váš komentár.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...